Wintervoorbereidingen

on dinsdag 2 december 2014


Die aardappels, die gisteren mee naar huis gingen, dat was niet allemaal halleluja .... een paar waren er goed aangevroten. Je kan zien dat het kouder wordt en dat de beestjes minder te vinden hebben. Nou ja, mijn aardappels dus.



Ze moeten eigenlijk naar binnen, of beter afgedekt. Maar het is nog maar een half kratje .... laat maar dus. Volgend jaar moeten er méér gepoot worden want met de aardappels redden we het niet. En dan een betere opslag zoeken.

Sommigen worden ook wat groen. Dat komt omdat ze niet donker genoeg staan. Het zit nu nog alleen maar vlak onder de schil, dus je kan het makkelijk afschillen. En die aardappel kan je dan gewoon eten.




Dit werd het uiteindelijk gisteren: gestoofde snijbiet met ui, knoflook en kikkererwten. Snijbiet sec smaakt een beetje ... bladerig .... maar deze combi was prima!

En de courgette pannenkoek, staat al ergens op het blog, maak je van één geraspte courgette, twee eieren, een kop (boekweit)meel of havervlokken, een half zakje geraspte oude kaas, kruiden en zouten naar smaak en als balletjes in hete olie leggen en platdrukken.



Verder is de schapemest aangevuld, en de laatste rogge ingezaaid. De laatste droogbonen zijn gedopt, en de aloe vera is uit de grond opgegraven en opgepot. Als het hard gaat vriezen kan ze nu naar binnen.






Mocht iemand graag een stek willen en in de buurt van Bussum wonen, kom er gerust eentje halen. Mijn aloe vera kwekerijtje begint een beetje uit de hand te lopen....

Als kamerplant is hij ook heel leuk. En je kunt hem zo goed gebruiken voor huis, tuin en keukenongelukjes! En koortslippen, en blaasjes, en zonnebrand, en exceem, met kleine kinderen is zo'n ding eigenlijk onmisbaar!!




Ik ga er weer even twee dagen van tussen! Vandaag en morgen ben ik bij de familie in Groningen, allerlei klusjes en leuke dingen te doen. Mijn laptop blijft thuis, maar het fototoestel gaat mee uiteraard!

Oja en gisteren was ik een spreuk vergeten. deze vond ik leuk! Works for me!!



'Als een vrouw iets wil, gebeurt het.'


1 reacties:

Elisa zei

Wat een heerlijk blogje weer.