Eddie

on maandag 6 oktober 2014


Eddie Ekster was een miserabele ekster. Hij had de leiding over een troep van negen eksters, en altijd in onze achteruin aan het klooien. Zelfs de konijnen waren bang voor de ekster-gang onder leiding van Eddie!

Maar nu is Eddie dood.





Hij zat al een paar dagen in elkaar gedoken bij onze composthoop. Daar valt ook voor een zieke ekster nog wel wat te halen. De rest van de ekster-gang zat bovenop de schuur naar hem te schreeuwen.

 'Hee Eddie komop joh!! Kom nou, lekker vliegen!! Kom op nou hee!!'

Maar Eddie kon niet meer vliegen. Hij had een gezwel aan zijn ene poot. dat zag ik pas nu, nu hij daar ineens dood lag en ik hem goed kon bekijken.

En die snavel ... wat een wapen is dat zeg!!





Met die snavel heeft Eddie in het voorjaar al mijn jonge rogge plantjes doorgeknipt.

Maar nu vind ik het toch sneu. De tuin zal nooit meer hetzelfde zijn zonder Eddie   :(

Maar goed, niet lang getreurd en hup, Eddie op de composthoop gegooid. En wat denk je?? De hele troep eksters kwam op de bank zitten bij die hoop, om begrafenis te houden. Eerbetoon aan Eddie. Dacht ik.





Maar nee hoor. Ze zaten gewoon appelschillen te snaaien van de hoop. En Eddie?? Waren ze allang vergeten!

Ja dieren zijn hardvochtig. Of eigenlijk ... ze zijn veel nuchterder en praktischer dan wij. Ze gaan onmiddellijk weer over tot de orde van de dag. Ik vind het geweldig om naar dieren te kijken. Hoe ze zich redden. Hoe ze leven, reageren, hoe ze met tegenslag omgaan.

Gisteren waren we aan het wandelen in de polder bij Eemnes. Daar loop veel vee. Ook mooi om te zien. Die zijn aan mensen gewend. Lopen gewoon naar je toe als je ze roept. Dus, even een gezellig babbeltje gemaakt met een paar koeien.

En Paul zag een indianenpaard. Ik vond het meer een koe-paard.





Verder was het vandaag weer composthopen dag.

Laagjes maken. Poepsoep erover. Dat soort dingen.




Het mooiste vind ik om te gebruiken wat je hebt, wat er in de buurt te vinden is. Dus .... zodra de bladeren gaan vallen gaan Nicolette en ik weer aan het verzamelen. Bladeren vegen.

Twee Gooise dames aan het sprokkelen! :D:D

Ach ja met zulke nagels ben ik toch allang geen Gooise dame meer.





3 reacties:

Spaarmoeder! zei

Die Eddie! Hier hebben de vogels die in de tuin terugkeren ook een naam. Grappig he dat wij mensen dat doen. Mooie vogel zo'n ekster.

Marlon zei

Heel verhelderend zoals je deze opbouw van composthoop laat zien, inspirerend !! Dankjewel voor deze les.

Elisa zei

Wij hebben alleen van die kleine musjes die wat eten komen halen :) Met al die katten in de buurt is dat echt een uitdaging :)