Harinkie!

on maandag 9 juni 2014

Met al die groentetuinen, en met al die boontjes en al die peulen en knoflookbollen en slakroppen die hier op het blog voorbijrollen, zou je misschien gaan denken dat wij alleen maar groenten eten.

Niks hoor! :D






Zo'n vissie glijdt ook zó naar binnen. Verser dan hier op Lauwersoog kun je haring denk ik nergens krijgen!

Even de voeten afkoelen in zee! O, en wat komt daar aandrijven??





Precies zo'n stok had ik nou nét nog nodig! Toevallig weer!! :D:D

En wist je dat zeewier hele goeie compost is voor je groenten? Vooral voor de kolen. Want die kolen van ons, die stammen allemaal af van de ZEEKOOL. En die zeekool hield natuurlijk wel van een wat zoutige grond. Dus geef je kolen gerust wat van die zilte compost!



Met die mooie frisse zee daarachter, en heerlijk met (bijna alle) meiden én m'n zus op het strandje, blijf ik foto's maken natuurlijk .....




Maar het weekendje zit er helaas weer op. We gaan weer naar Bussum. Kijken hoe het met de tuin gaat! Dag zee en mooie lucht!


3 reacties:

Marlon zei

Ik wil je even melden dat ik erg blij ben dat ik je blog gevonden heb als nieuwe moestuinster, ik geniet erg van de dagelijkse blogs...zeer leerzaam.

Vlijtig Liesje zei

Wat een leuke foto's. Vooral die met de haring vind ik mooi!

Marthy zei

Zit ik daar in Zuid Frankrijk naar die foto's van die haring te kijken, oh mens, het water loopt me in de mond.