Een moestuin voor Marjan (vervolg)

on zondag 8 juni 2014

Even terug in de tijd. In maart was mijn zus Marjan jarig, en kreeg ze van mij een moestuin kado.



En in april hebben we die samen aangelegd. Met hulp van buurman Klaas.




Hoe staat het nu met haar tuintje? Nou kijk maar mee.




Hierboven, foto´s van begin mei. De tuinboontjes hebben de lange reis van Bussum naar Groningen overleefd, en komen mooi op. Spinazie en sla en flink gegroeid, en bietjes komen boven de grond. En kijk buurman Klaas, hij wordt met de dag leniger!!






Bij Marjan voor het raam .... een ware explosie van tomatenplantjes. Die komen langs de schutting achter. En vele bordjes sla zijn al weggegeten. Was heul lekker!!

Weer een paar weken later, zo eind mei, is de tuin een volwassen moestuin geworden!




Je kunt zien dat de tuin veel liefde en zorg krijgt! Jammer genoeg geen fotootje van Marjan in haar tuin. Die ga ik nog maken binnenkort! Maar wel een mooie van Klaas, na een paar uurtjes tuinieren, even chillen.



Zelf zit ik inmiddels met de dochters weer een weekendje in het noorden. Helaas willen de meiden liever niet op de foto ´op mams blog´... Maar Anke wil wel even een bol knoflook voor me uit de grond trekken!




Dat gaat nog niet zo makkelijk. Het zijn dikke bollen inmiddels! Hier op de klei alweer dikker dan in Bussum, op de zandgrond. Kijk dat schiet al op!




Verse knoflook is minder sterk dan gedroogde. Je kunt gerust een hele bol door je eten mee-wokken! Nét zo gezond als gedroogde, maar minder mondgeurtjes! :D

Ruim een jaar geleden heb ik een tak van een vlierboom meegenomen uit Bussum, en hier in Lauwersoog in de grond gestopt. Vlier doet het heel goed op deze jonge grond. Hij is al heel groot, ons boompje ....



.... alleen heb ik hem nog steeds niet gesnoeid. Hij groeit helemaal krom!

Zo'n vlierbloesemscherm van dichtbij ...... zo mooi zijn die bloempjes, bijna lichtgevend wit. Jammer genoeg is mijn fototoestel niet zo scherp ....



En daar kan je dan weer hele lekkere thee van zetten!

3 reacties:

Anoniem zei

Wat een lekker blogje weer. Het plezier spat er van af en ik leer ook vaak wat van je, Groeten van de buurvrouw van Jouke...

Jolanda zei

Wat zouden we toch zonder buurmannen moeten ;-) Hulde voor buurman Klaas!

Clarien zei

Ja een goeie buur is onbetaalbaar! Groetjes aan Jouke, Vlasje!