Wandelen door Bussum

on vrijdag 23 mei 2014





Het zonnetje scheen zo lekker, ik ben vanavond maar es even het dorp in gewandeld.

In de avondzon ziet alles er weer anders uit. Relaxter.





Ja, wat zal ik es kopen? Niks praktisch, gewoon iets leuks!

Lokale kunst? mmmm ...




Shabby jurkje? Of lichtblauw glanzend jasje? Wan ik wil best een slag slaan!! :D




 Misschien ietsje chiquer? Wel mooi ....





.... maar dat draag ik toch niet. Niet praktisch.

Kijk hoe mooi die geveltjes ...





Zou je toch niet zeggen dat daar gewoon de Blokker onder zit!

Nou, ik zoek nog een kaart voor een collega boer. Hmmmm, iets met koeien?





Nee, iets met vuile knieen en een shaggie is leuker! Zal lekker rollen met die handen!




Vlak bij de boekhandel is de Wereldwinkel. Daar zie ik leuke kleine etuitjes. Precies wat ik wel wil hebben. Maar de Wereldwinkel is dicht.

Nou dan maar sokken. En daar is de Scapino! Ik weet niet hoe de mensen die daar werken dat uithouden in die rubberlucht daarbinnen, maar ik sta binnen de minuut weer buiten.




Zonder sokken dus. Maar die hebben ze bij de Hema ook wel. Daar ruikt het lekker. Naar worst! O en daar hebben ze nóg leukere etuitjes. En ook voor een goed doel. Beetje voor de Hema en beetje voor iemand in New Delhi in India. Leuk!







Nu hoef ik niks meer kopen. Gewoon een beetje slenteren ....





Beetje rondkijken naar alle spullen. Goh, wat heb ik veel niet! Die staande klok is grappig! Meenemen? Nee hoor grapje, ons huis is vol genoeg. Moet eigenlijk leger, niet voller!

En kleinkinderen hebben we ook nog niet. Dus hier loop ik makkelijk voorbij.




O, nog één dingetje, wat ab-so-luut onnodig en overbodig en vreselijk kitsch is, maar wat ik wel wou kopen ....


... want dat past zo leuk bij wat Marlieke vanmiddag meenam van Moeskers Moestuin .....




Maar alle winkels zijn al dicht! Het is al half tien. Nou ja, misschien morgen. Of gewoon maar niet.

Bijna thuis. Leuk, rozen en een fiets.




Snel naar huis. De foto's op het blog, even appen met Eline in Madrid, en dan onderuit met een weekendglas wijn (XL) en een lekker boek!





Fijn weekend allemaal! Leuk dat jullie af en toe reageren! Ik lees alles!

3 reacties:

gewoonhannah zei

Wat leuk om met jou en jouw gedachten door Bussum te slenteren! Ik was daar nog nooit!
En wat een fijne gedachtes dat je eigenlijk niets nodig hebt! Herkenbaar.
Dag
Hannah

Marthy zei

Jij ziet meer winkels op een avond dan ik in een half jaar. Wij wonen 's zomers in een gehucht in de bergen van de Ardèche en gaan alleen naar de stad om boodschappen te doen, d.w.z. de Lidl en de HyperU. Soms even naar de markt en dat is het. Veel heb ik niet nodig, want ik heb een moes- en fruittuin. En het is gek maar ik heb niet het gevoel dat ik wat mis.

Clarien zei

Ik denk ook dat je niks mist.