Vrij!

on maandag 5 mei 2014



Soms krijg ik kleine hints van het thuisfront, dat ik wel érg veel tijd op de tuin doorbreng.. Tja dat kan zo gebeuren in april en mei, het is topdrukte daar!

Maar vandaag is het feest, en zijn we vrij, dus we gaan lekker fietsen.

Naar Natuurmonumenten in ´s Graveland.




Kanjers van bomen staan daar. Honderden jaren oud. Ja dat is wat. Die stonden daar al in de tijd van Napoleon!

Wat ons opviel was een enorme woekering van wilde frambozen... Over een paar weken even een emmertje meenemen! En nu alvast een stekje.




Ik kom daar altijd op ideeen. Misschien vind je er geen klap aan, maar ik zet hier even wat fotootjes van dingen die ik wil onthouden. Een grappig ontwerp voor een fotolijstje. En de naam van de plant die bij mij ook per ongeluk in de vijver zit ... krabbenscheer!







Als we thuis komen, valt me ineens op dat ik inderdaad weinig thuis ben. Want, terwijl op Moeskers Moestuin alles groeit en bloeit, en ieder sprietje onkruid in de gaten wordt gehouden .... kijk es hoe verwaarloosd het hier is ....





Lege plantenbakken, uitgebloeide planten,  in sommige bakken staat gewoon onkruid te groeien. Er staat al weken een autostoel voor de voordeur. 



En de achtertuin daar wordt je ook niet vrolijk van. Overal onkruid tussen de stenen. En die arme konijnen staan op een stuk compleet kaalgevroten gras.

Ik neem me voor, morgen, NA de stage ochtend bij Land en Boschzigt, één uurtje naar Moeskers Moestuin voor het hoogstnoodzakelijke. En dan direkt naar huis. En thuis aan de slag!!

Hier heb ik alvast wat kweekgoed van de tuin, voor thuis. Bloemen-zaailingen, en een paar tomaten die ik over had.




Niet op de tuin geweest. Dus geen groente uit de tuin vanavond. Nou na al die weken spinazie enzo is dit ook wel een keertje lekker!! :D



naschrift
Via behulpzame facebookers kwam ik er achter dat die framboos de Prachtframboos is. Hij is in het wild vrij zeldzaam, maar in 's Graveland staat het er vól mee! Als je van frambozen houdt moet je er echt es naar toe gaan, met een emmertje, over een paar weken!

1 reacties:

Spaarmoeder! zei

Hahaha, ja dat is wat! Dan vergeet je thuis een beetje. Maar volgens mij is de "schade" nog wel te overzien, toch? Even een goede middag ertegenaan en alles is weer netjes.
Wat jammer dat je niet dichtbij Begen op zoom woont, ander had ik je wat stekjes gebracht van de zomer en de herfstframboos. Ze woekeren enorm, maar het fruit is zoooo lekker.