Studie, markt, regen

on zaterdag 10 mei 2014



Je kunt maar het beste binnen zitten met dit weer. En dat komt mooi uit. Want ik moet volgende week mijn drie afstudeerprojecten inleveren. Groenteteelt, Argrarisch natuurbeheer, en Bodemkunde. Jaja.

En alles natuurlijk weer op het laatste moment! Net vroeger op school.




De tuin hier thuis is gelukkig inmiddels gefatsoeneerd. Onkruid weg. De bloemen die ik had voorgekweekt zijn overal tussen uitgeplant. Je ZIET daar nog niks van natuurlijk. Als je je eigen bloemen opkweekt moet je wel wat meer geduld hebben, dan wanneer je bakken fleurige bloeiers bij het tuincentrum haalt.

Ja en ik heb een klein veldje mais gezaaid. Probeerseltje.




 Ook hier veel sla, tuinbonen, aardappels.




Ergens tussen staat nog een rij bietjes, venkel en koolrabi.



Vandaag Pauls verjaardag. We gaan in het dorp kadootjes kopen. Ik moet natuurlijk ook éven door de Hema! Zo vrolijk die Hema! Leuke fleurige tuinspulletjes!




Jammer dat we nog geen kleinkinderen hebben!!



Buiten op het Julianaplein is de Duurzame Streekmarkt van Tafel4. Nou ja streek ..... veel Italiaanse produkten zie ik er bij! Veel wijn, handwerk, chocolade, sapjes, honing, quilts en andere huisvlijt. Zou ik hier ook kunnen gaan staan met mijn groenten? Over een maandje ofzo? 

Toch een keer informeren! Want het lijkt mij dat het hier vooral om luxere waar gaat. Ja we zijn wel in het Gooi natuurlijk! Ik zie nergens een boer staan!




nee Robbert je bent nu te oud voor een ballon! :D:D

En kijk nu. De Bridgehead Parade! 




Ach .... die arme mannen in rokken .... ik zie allemaal kouwe blote knieen! Het STORT inmiddels van de regen. De doedelzakken klinken een beetje bibberig.




Daar gaan ze. Ze moeten nog een heel eind.

Als Paul voorzien is van kleurige voorjaarsshirts, en nieuwe fietskleding, wandelen we maar weer es op huis aan met onze tasjes. Het blijft maar regenen.

Tijd voor een borrel!


3 reacties:

Margriet zei

Wat een gezellige en inspirerende blog heb jij zeg, heel leuk met al die foto's erbij.
Ben zelf net een moestuin(tje) begonnen en slurp nu alle kennis op.....
Groetjes
Margriet

Anoniem zei

En dan loop je zomaar aan het Repair Café voorbij?! Wij zaten zaterdagochtend in het leegstaande pand van Maison Riviera.

Wat mij betreft is de Markt van Tafel4 ook meer een delicatessenmarkt dan een biologische streekmarkt. Ik heb er ook nog geen boer of producent uit de streek kunnen ontdekken. Op hun website is meer informatie over een kraam huren: http://www.tafelvier.nl/contents/nl/d66.html

Groetjes!

Remy

Clarien zei

STOM! Het belangrijkste topic van de markt niet gezien! Ja dat kwam natuurlijk door al die regen! :D