Het is maart!!

on maandag 3 maart 2014


Terwijl wij in Griekenland waren, en daar zomaar een zomerse dag tot slot kregen ....




........... werd het hier in Nederland ineens maart!!

En dan kom je voor het eerst na een paar dagen weer op de tuin, en alles schreeuwt .... MAART!!!!




Tuinbonen schieten de grond uit, doperwten en peulen idem dito. De specht zit te hameren. Merels vliegen af en aan, hebben het hoogste lied, en pikken helaas ook tuinbonen mee. Gelukkig heb ik een inboetrijtje!! :D:D

In de kraamkamer is het ook een drukte van belang. daar zijn zomaar 128 sla babies en 42 kool babies geboren!!


links achteraan sla, daarvoor kool, de koolrabi en savooi komen op, de bloem en spitskool nog niet ..

De radijs is hard gegaan, die moet worden uitgedund. Om de paar centimeter een plantje laten staan.... Best moeilijk, zo'n slachting onder je met veel liefde opgekweekte zaailingen ....





TOTdat ik me ineens realiseer .... dit is OOGST!! De eerste oogst van de tuin.

En dan is zo'n handvol kiemplantjes ineens heel waardevol! De eerste gekweekte groente van Moeskers Moestuin!! Een mijlpaal vandaag! 

Het gaat NOG een keer op de foto ... 




En dan is er niet zoveel tijd meer, helaas. Ik schoffel alleen nog even de aardbeibedden en de bessenbedden. Is eigenlijk niet echt nodig. Maar ik wil graag even in de aarde werken. Lekker bezig zijn.

Dan nog een straal zon op de tuin. 



Wat is het hier fijn!

Thuis gaan de radijskiemplantjes in de sla. 


2 reacties:

Remy zei

Slim!! Die uitgedunde radijsjes kun je natuurlijk gewoon op eten...! Nog nooit eerder aan gedacht...

Clarien zei

Kom je nog es langs of hoe zit dat! ;)