Vuile handen

on zondag 16 februari 2014


De doperwten en de sugar snaps staan helemaal achterin de kas. Ja en dat gaat dan mis natuurlijk! Die was ik een beetje vergeten. Nou hebben ze ook nog geen plantjes gevormd, maar al wel flinke wortels die dwars door de bodem van de krat groeien.

foto op de kop

HOOG tijd om die dames en heren in de grond te zetten dus!

Maar er is nog geen rek op het bed voor de peulen. Ik heb ook nog geen palen gehaald. Er is nog wel een hoop snoeiafval, met een aantal lange, vrij rechte takken.




Ik heb echt geen idee of die takken genoeg steun zullen geven aan de peulen. Maar ja je moet roeien met de riemen die je hebt. Dus ik zet ze dan maar in de grond.

Eerst gaten boren in de grond. Wat leuk is, is dat je hiermee meteen een soort bodemonderzoekje doet..... De aarde die je opgraaft, laat zien hoe de bodemlagen eruit zien!



Zie je dat bultje erachter? Bovenste laag (stukje rechts) is de teeltaarde met compost en mest. En dan daaronder..... Zand zand zand!!!! De originele grond hier! Ik hoop dat de peulen zich hierop thuis gaan voelen!

bed opmeten


De twee grootste palen komen vooraan en achteraan, en de vier kleinere op anderhalve meter uit elkaar op het bed. Tijd om ijzerdraad aan te brengen heb ik vandaag niet. Maar de peulen kunnen nu de grond in.

Ik maak een greppeltje langs de palen, en leg de gekiemde peulen er met aarde en al in, zo goed mogelijk verdeeld.


de palen zijn een beetje krom...


En dan tot slot met twee handen de geul dichtmaken en meteen een beetje aanaarden. Dat wil zeggen een klein heuveltje erop. 

En nu wachten op die heerlijke peultjes!!!

Maar........ MANMANMAN WAT KRIJG JE DAAR EEN VUILE HANDEN VAN!! 

En dat zag ik pas later op de dag, toen ik op Schiphol was met de meiden. Eline ging naar Athene, en wij gingen haar uitzwaaien. 

Moet je toch eens kijken.....

voor de lol nep zwaaien naar een nep vliegtuig

........ ik schrok me rot toen ik mijn hand (links) naast die van dochterlief zag. En eerlijk waar --- ik had ze heel goed gewassen.

t Was lekker weer op Schiphol. Moet je die mooie lucht es zien! Voorjaar????

0 reacties: