Het tuinseizoen is begonnen!

on maandag 3 februari 2014



Begin van de week. Begin van een nieuwe maand. Het licht komt terug. Werk aan de winkel!

Vandaag de eerste laag mest op de bedden. Voorlopig alleen op de bedden waar de bladgewassen komen. En een klein beetje op de aardappelbedden.


Heerlijk werken in het zonnetje. Na het bemesten, spit ik één van de wortelbedden om. Hier komen over een week of twee de eerste plantuitjes. En de wortel natuurlijk.


Het is niet goed te zien hier, maar het 5e bed is omgespit. Daar was al eerder een laag compost en wat hout-as op gestrooid. En daar komt dus straks de wortel en ui te staan.

Even kijken of er al wat groeit hier en daar...

de sla baby's 





Arm viooltje, net aan het bloeien en dan meteen al vraat!

Ik ben erg optimistisch over de oogst op deze tuin. Heb er zelfs al wat van kado gegeven...


4 reacties:

Anoniem zei

Hoi, las over een kas, die je had. Heb je die zelf gemaakt, zou je willen vertellen hoe en waarvan, ben er ook over aan het denken, maar weet niet goed hoe het het beste gaat. Vind een glazen kas wel een grote aanschaf.... Anne

Clarien zei

Hoi Anne, dat vond ik ook. Daarom heb ik een tussenweg gekozen en een plastic tunnelkas gekocht van 4 bij 2 meter. Hij is ook 2 meter hoog dus je kan er prima in lopen. Op 28 januari heb ik er iets over geschreven. Kosten 165 euro. Succes met kiezen! Of kijk eerst even mee de komende weken hoe die van mij bevalt!

Anoniem zei

Dank je, naar deze had ik ook gekeken, hoe lijkt hij qua stevigheid, behalve dan de kleur, die is idd erg groen...
Leuk je blog, heb je pas voor het eerst gezien
Ik moestuin al een jaar of acht denk ik, bij huis, we hebben een aardige tuin. Geen blog, doeg anne

Clarien zei

Voor een plastic kas vind ik hem behoorlijk stevig. Buizen zijn 2 cm staal. Maar we hebben nog geen harde wind gehad, dus even afwachten nog!