De koolbak is af.

on donderdag 13 februari 2014




De koolbak lag lekker te stoven in het zonnetje.

Handig, zo'n bak. Maar een lastig formaat. Want in het midden kan ik er natuurlijk niet bij. Dus daar komt  een pad.

Twee gleuven maken met de spade, daar komen planken in. Dit is bedoeld als rand, dus het mag wat uitsteken.



Als dat klaar is, gooi ik er nog een laag tuinaarde op. Ook op het pad, want anders wordt dat te laag. En dan wordt het een rivier, in plaats van een pad.



Maar wat ik even vergeten was...... is dat mijn tuinaarde een beetje klei-ig is. Dus toen ik het pad op liep  gleed ik meteen VOL op m'n achterwerk! M'n stuitje doet er nog zeer van!

Glad spul hoor, klei!

Tja en houtsnippers voor op het pad heb ik niet. Want de hakselaar is nog steeds kapot.




Goed. Een rondje door de tuin. Op zoek naar iets dat op het pad kan, zodat het niet zo glad meer is.

Dennentakjes misschien?





t Is het proberen waard! Als het niks wordt laat ik dat nog wel weten! Voorlopig ziet het er wel leuk uit, zo'n groen paadje....




Dan heb ik nog een  vraagje!! 

De vijver.... is nog erg kaal. Ik wil daar wat plantjes omheen zetten, die er zeg maar een beetje overheen gaan hangen. Zodat je dat plastic niet meer zo goed ziet. En die de stenen een beetje vasthouden.



Iemand een tip wat ik daar kan planten?

nagekomen: via Facebook kreeg ik vele tips voor planten om de vijver, ik deponeer ze hier even

Gras eromheen en erin laten groeien (kruiphulpje voor dieren en geeft schaduw), waterkers en watermunt, drijvend stuk hout, manden met gele lis, waterpest, eendekroos, watervlooien, waterdrieblad, moerasspirea, valeriaan, waterlelie, kers, borage, goudsbloem, korenbloem, wolfspoot, groot of klein (eetbaar) hoefblad, paardenbloem, waterlelie in kleimandje, waterviolier, kalmoes (eetbaar), glanzend of gekroesd fonteinkruid (zuurstof, doet het goed op scherp zand), moeraswederik, robertskruid, carex otrubae (gras), leverkruid, wasabi, penningkruid (in water en op oevers)

Ge-wel-dig!! Die facebook groepen!!

2 reacties:

Anne zei

Heel leuk, de zaadjes die ik ontving per post. Dankjewel.
Ga vanmiddag de tomaatjes voorzaaien, over twee weekjes komt onze kas, heb toch een greenspan tourmalijn besteld, ik had je toen nog om advies over jouw kasje gevraagd. Het waait hier vaak hard, deze lijkt me dan toch geschikter, wel duurder, maar toe maar. Leuk om je blog te lezen. blijf je volgen anne

Clarien zei

Ben heel benieuwd naar jou kas! Laat je weten hoe hij bevalt?