Leuke ideeën, en een jongetje

on maandag 23 december 2013




Zo´n dagje huisarrest heeft ook z´n voordelen. Es even door Pinterest bladeren en leuke ideeën opdoen voor de tuin. Want bijvoorbeeld.... een bewateringssysteem hebben we nog niet. Deze hierboven lijkt me wel wat.

En kijk dan, dit:


Hartstikke handige bak om groente te oogsten, en meteen afspoelen! En het ziet er simpel uit.... wat stukjes hout, restje gaas... Dit gaan we maken binnenkort! Ook leuk cadeautje voor iemand met een moestuin!

En dit is ook handig, een kas voor 50 dollar:



Nou, vandaag had ik heimwee naar de tuin. Ben er al ZOlang niet geweest! (2 dagen). Dus maar even warm aangekleed en even erheen. Het klussenweekend is er niet van gekomen. Maar ik kan nog wel even wat blad en mest laagjes op de composthopen gooien. Doe ik toch nog wat!


Dat gaat overigens de hele winter door... laagje mest, laagje blad (of stro of houtsnippers of ander compost), laagje mest, laagje blad. Hoe meer composthopen hoe beter. Want er moet nog HEEEEL veel compost hier op de schrale tuin. Bij het graven naar wormen vorige week bleek in de grond toch nog wel heel weinig organische stof te zitten .....

Als ik daar een tijdje bezig ben, in de schemer, loopt er ineens een jongetje over de tuin. Verbaasd kijk ik naar hem, maar hij loopt hard door en zegt geen boe of ba.

Even later zie ik hem weer, als hij terugloopt. 'Zoek je iets?' vraag ik. 'Nee hoor. Ik loop hier gewoon.' zegt hij. 'Hoe kom je hier dan?' 'Gewoon langs het hek heen.' zegt hij. 'Maar dat mag niet, dit is privé terrein.' 'Oke.' zegt het jongetje. Hij loopt snel door en verdwijnt weer langs het hek.

Hmm, een jongetje in de tuin? Da's weer wat anders dan konijntjes, roodborstjes en eksters. Ben benieuwd of ik hem vaker ga zien....

0 reacties: