In de bonen!

on maandag 16 december 2013


Pronkbonen, sperziebonen, droogbonen, peulen, doperwten, sojabonen, rare snijbonen, en nog veel meer bonen! Tine, Osman en ik mogen daar een teeltplan voor maken bij Land en Boschzigt. We krijgen 20 bedden van 40 meter lang om te vullen met bonen!! Ge-wel-dig!!

Ik krijg er honger van, al die bonen!

Ook vindt Sijmen het prima dat we willen experimenteren met sojaboontjes, en met linzen. Die zijn hier nog nooit geteeld, maar dit jaar gaan we het wagen. En in de kas mogen we kousenband kweken! Van die enorme lange bonen............



En alles wat we hier op de tuinderij kweken, ga ik natuurlijk ook in mijn eigen tuin poten!

weer veel nuttigs besproken

het (bladgewas) teeltplan van Margriet's groepje
l
mijn lunch!
Na de vergadering vanochtend, moet ik thuis nog alles doen. Het hele huis is weer een rommel. Tja... maandag....... pfffffffff

Maar ik BLIJF in de bonen, want als ik uiteindelijk nog even snel naar de tuin ga, zijn daar allemaal verrassingen!! 

Dit stond er bijvoorbeeld:


Deze heren kwamen nieuwe fitnessapparaten afleveren voor de sportschool. Er lag een hele stapel houten pallets. Wat ze daar mee deden? 'Niks', zei de chauffeur, 'die worden vernietigd. Wil jij ze hebben?' Nou... GRAAG!!

bingo!
Volgende verrassing was minder leuk... de tunnelfolie was er wéér es afgewaaid. Maar wat zag ik daaronder?? Ontkiemende spinazie! 

Daarom laat ik de folie er maar weer een tijdje af. Tot het gaat vriezen.





Jan Rap en de andere konijnen zijn ook lekker bezig geweest. Een heel stuk van het net was stuk geknaagd. En aan EEN kant was het net ingezakt. Dus weer repareren met touwtjes, en wat extra steunpaaltjes langs de voorkant. Je wordt wel moe van die beesten!



Ja, en zo komt de dag wel om! Als laatste sjouw ik alvast wat van de houten pallets naar de schuur. Komt mooi uit. Want die kunnen misschien voor koude bakken gebruikt worden? Samen met die twee ramen van vorige week?


Nou, woensdag maar es kijken.

Want morgen.... voor 50 man kerstdiner koken! Even heel wat anders dus!

0 reacties: