... en dan is er koffie

on woensdag 18 december 2013

Mijn geplande afspraken van vandaag --- gingen allebei niet door!

Jammer?? ... nou ECHT niet, want het was hartstikke mooi weer. En ik was al een paar dagen niet op de tuin geweest! Dus vandaag een mooie lange dag gewerkt. Eigenlijk vooral maar één ding gedaan, en dat was een pad breder maken.

het pad naar de composthoop, vanmorgen 10 uur
en vanmiddag om 13.00.... 2x zo breed

Saai? Nee hoor. Want Tomtom was erbij. Het roodborstje. Hij wist aldoor precies waar hij moest zijn. Daarom heet' ie ook Tomtom. Elk stukje dat NET was bewerkt, daar zat Tomtom alweer druk in te pikken. Heel gezellig.

Tomtommetje
Hier zie je hem, precies op de goeie plek. Waar ik nét een berg zand heb gestort.

En dan ........... is er koffie!!

En dan komt die oude troep heel goed van pas die ik al jaren van Kringloopwinkels mee sleep. Er is geen stroom en gas in het schuurtje. Dus koffiezetten gaat zo:


Slow koffie zeg maar. Duurt wel een kwartiertje. Maar dan heb je een heel lekker bakkie!! Ach ik kan best een cappucinootje halen in de sportschool. Maar dit is veel leuker!

Oja, dat hout van gisteren? Dat was al bijna allemaal weg. Nog meer liefhebbers dus! Maar een paar pallets had ik nog. Net genoeg om een soort kast van te maken. Daar komen de drie nieuwe werktuigen in.

(De handzaaier en de ploeg staan nu thuis nog in de weg te staan)

Vier pallets en wat planken.
De eg staat er al in
en de ramen ook maar even

En dan nog even een heel kort terugblikje op het kerstdiner van gisteren. Het was een diner voor de 50 vrijwilligers van Viore in Hilversum. Ik was 1 van de drie koks.

Het was VEEEEEL te druk om foto's te maken. Alleen op het einde, van het toetje, even snel 2 plaatjes gemaakt. De soesjestoren is van mij. Was lekker, met een dikke laag warme caramel.





Morgen weer een tuindag. Volgens mij zijn we met z'n vieren! :)

0 reacties: