De BOVENkant van de rogge!

on woensdag 25 december 2013


Kijk dat is een leuke ontdekking!! Dat ik niet de ENIGE mafkees ben, die op z´n knietjes de groei van de rogge-plantjes volgt! Er zijn er dus nog meer die dat doen! En wel...... op de Warmonderhof!!  (mijn eigen school!)

Alleen volgen ze daar niet de wortelgroei, zoals ik, maar het bovengrondse deel. Iedere paar weken staat er een foto op hun Facebook pagina. Bij hun is Lichtkorn gezaaid

HEEEEEL mooi om te zien hoe het plantje zich blaadje voor blaadje ontwikkelt....

week 5, tweede blad is goed ontwikkeld

het derde blad

Lichtkorn week 8, begin van het vierde blad

Ik ga morgen meteen kijken of mijn rogge ook al een vierde blad heeft!!

Op een andere Facebook foto van de Warmonderhof zie je mijn klas aan de lunch! En een deel van de nieuwe lichting, mensen die misschien volgend jaar de opleiding gaan doen. Prachtig! Hoe meer biologisch boeren er opgeleid worden, hoe beter!


Ik hoop natuurlijk een HEEL klein beetje, dat er voor sommigen, door het lezen van dit blog, OOK iets gaat kriebelen..... En dat er misschien wel meer mensen ineens bedenken dat ze biologisch boer, of tuinder, of imker, of geitenhouder, ofzoiets, moeten gaan worden! Want daar zijn er veel te weinig van!

Omdat het een deeltijd opleiding is, kun je ernaast blijven werken.

Nou? Al aan het twijfelen? :D:D



Je mag mij gerust om meer info vragen. Of kom kijken op een meeloopdag. Zo is het voor mij ook begonnen, twee jaar geleden!

Zo, de meiden hebben inmiddels de kerstafwas gedaan ;-) Mooi! Nog even een eindje wandelen want er zijn prachtige sterren te zien!

0 reacties: