EEN bak teveel gezaaid...

on maandag 21 oktober 2013
Ons achtertuintje ligt er maar verloren bij... Met al die uren in Moeskers Moestuin, kom ik amper nog in de eigen tuin. Alleen even om de konijnen te voeren, of om wat kruiden of boerenkool te oogsten. Dat is het enige dat er nog staat. Verder is alles weggeraust, opgegeten en omgespit.

Goed, vandaag krijgt de tuin een grote beurt! Potten legen, opruimen, bakken aanvullen met compost en mest, en aanharken.


En dan WEER rogge zaaien.... errug leuk werk.... ZO leuk zelfs, dat ik een bak teveel zaai! De achterste bak bij de appelboom, waar de knoflook moet komen, zit ineens ook vol rogge.

Wat nu? Zaadjes er weer uithalen? Wegscheppen? Ik besluit om het gewoon te laten liggen. Als de knoflook er eind oktober in gaat dan spit ik het wel om.

Maar ik hoef me niet druk te maken. Vlak na het zaaien komt de tuinduif voorbij. Hij eet ALLE rogge op, net uit die ene bak! Niet te geloven! (geen foto van helaas)

alle rogge eruitgesnaaid!!
In deze bak komen straks 30 tenen knoflook. Netjes volgens Velt: 15 cm tussen de teentjes, en 25 tussen de rijen. Nou gebruiken wij jaarlijks een veelvoud van 30 bollen, maar de rest gaan we planten in de grote tuin.

Knoflook is zo'n leuk en makkelijk gewas! En... je kunt het nu al planten! Binnenkort meer dus over knoflook.

potten weer netjes in't gelid!

0 reacties: